Kedjebrev och heta Colombianer

Ni som är gamla (ta åt er ni som vill.. hehe) och läser min blogg, kan ni svara på en sak?
Hur länge har kedjebrev funnits? Visst har de väl funnits i alla tider?

Jag undrar om de gamla Jesuiterna på medeltiden roade sig med att skicka latinska kedjebrev där hoten om evig skärseld verkligen satte fart på spridningen. Eller vad säger jag? Klart de gjorde. Det var ju så hela kristendomen tog fart. Eller vad säger jag. Nu tappar jag den röda tråden lite grann här..

Vad jag ville få fram var att givetvis har kedjebreven hittat sig in i bloggvärlden, i form av utmaningar. T0tta utmanade: "Namnge och lägg in en bild på den kvinna som du, i dina ögon tycker är vackrast?"

Jag gav faktiskt detta en ordentlig fungering, vem tycker jag egentligen är vackrast i världen? Vad tycker jag är vackert? Och varför? Det låg och malde i huvudet, inte riktigt där men inte heller borta. Så får jag se musikvideo på gymmet i morse och först 3 minuter efter att den slutat kan jag torka dregglet och fundera på vad som egentligen hände. Jag fann helt enkelt svaret på frågan. Mina damer och herrar, jag ger er den vackraste kvinnan i världen:



         

   

SHAKIRA

Så liten och nätt, men ändå stark och självständig. Dessutom begåvad med orimligt orättvisa gener. Hon är sexig utan att pluta och kråma sig. Om jag mötte henne skulle jag falla ned på knä och fria med en gång, jag skulle deklarera min kärlek för henne och sedan svinga upp tösen på axeln för att rymma till Barbados. Där hade vi sedan levt i en bungalow och ätit kokosnötter hela dagarna. Alltså.. I'm telling you guys... Jag och Shakira - vilket par vi hade blivit.

Kommentarer
Postat av: Lexi

först... kedjebrev, det eviga hatobjektet... nu är jag bara 27 men ändå... jag kommer ihåg när man fick de jävlarna i den vanliga posten med hot om det ena och det andra... har aldrig lyssnat eller följt det, jo första jag fick men inte efter det...

sen.... shakira, mums, oj hon är vacker hon och så hon rör sig!!!

2008-11-25 @ 22:53:24
URL: http://www.boybeater.org/x
Postat av: Anna

Tror det kan uppfattas som stötande att kalla en tjej för "tös" i Norge, lite annan betydelse än hemma :) Och jag kan inte annat än hålla med om att Shakira är ungefär den vackraste och hetaste kvinnan som finns. Inte nog med att hon är snyggare än genomsnittet, hon kan sjunga och dansa så vem som helst bli avundsjuk. Lite orättvis utdelning av talanger tycker jag?!

2008-11-26 @ 15:10:23
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: ullrika

hoho! har jag måhända inspirerat till det där med kedjebreven kanske :D



eller så tänker vi bara samma saker, ungefär samtidigt!



men jo. sen hedenhös har dom nog funnits. tyngre iofs, men lika nosiga.

2008-11-26 @ 19:48:21
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Vickie

Åh, jag håller med. Satans så sensuell och erotisk denna donna är :) Och för att svara på din kommentar.. Skrämmande att det är så tabu att prata om sex överhuvudtaget på alla som inte är "vuxna". ÄR det ens riktigt okej då? Wel. Jag gillar att röra om i grytan och provocerar gärna fram sådana ämnen på stela middagar :) Underbar tjej och underbar blogg. Jag är fast!

2008-11-28 @ 16:16:37
URL: http://sweetprincesss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0