Kanin

I jakten på en norsk legitimation fann jag mig i det obekväma behovet av en passbild. Jag hatar att ta passbilder. Vem hatar inte att ta passbilder? Hårt ljus, osmickrande vinkel och inget photoshop så långt ögat kan nå. Men likväl ett måste.

Jag smyger därför in i Japan Photo och ber tyst om en passbild, uppsminkad till max. Jag menar - det vore ju dumt att inte försöka sitt bästa i alla fall. Killen bakom disker sliter upp den minsta och fulaste digitalkameran jag sett och påstår att det är den han ska använda för att föreviga min nuna. Jag fnyser skeptiskt och tänker att det här gör jag ju bättre själv, men jag har ingen framkallningsmaskin och nöden, ja den har som bekant ingen lag.

Han startar den så kallade kameran och förklarar reglerna: huvudet rakt framifrån och helt neutralt ansikte, inga leenden tillåtna. Jag gör mitt bästa och han kollar på mig.

Han: Och så måste du stänga munnen
Jag: Den är stängd
Han: Ja men alltså du får inte visa tänderna
Jag: Får jag inte visa tänderna?
Han: Nej, du måste se helt normal ut.
Jag: Men jag ser ut sådär. Normalt.
Han: Vaddå ser du ut sådär normalt? Visar du alltid tänderna?
Jag: Ja.
Han: Varför då?
Jag: För att gud skapade mig såhär.


Kommentarer
Postat av: Linn

"för att gud skapade mig så" hahahahaha



Du gjorde min kväll hanna!

2008-11-28 @ 19:05:33
URL: http://unstylisch.blogg.se/
Postat av: Anna

Shit vad snygg du är! En gång var dte en Japan photo kille som var smygkär i mig. Han tog en massa bilder på mig och sa han skulle hänga upp dom i taket ovanför sin säng. Då blev jag lite rädd.



Sen är det kul det där att alla säger att man ska till Norge för att tjäna pengar. Det är typ största lögnen nånsin, jag har aldrig varit så pank som när jag flyttade till Oslo och fortfarande var singel. Iofs, oavsett hur fattig jag var, så fanns det ALLTID pengar till ett par nya skor.. Vars tar alla pengar vägen liksom?

2008-11-30 @ 14:18:45
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: ullrika

läste lite slarvigt och fick orospuls när jag tänkte att du gick till japanske fotografen helt i onödan eftersom passbilder måste tas i samband med passbeställning, hos polisen. men så läste jag lite noggrannare å då skrattade jag högt! tack för söndagsflin!

2008-11-30 @ 21:30:48
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0