Jag har ett dilemma

Jag har som bekant fått ett toppenjobb. Från och med 2 januari kommer jag att jobba som webdesigner åt företaget Idium. Jag var och skrev kontrakt hos dem i måndags så nu blir de inte av med mig i första taget! Moahah!

Problemet ligger i att jag just nu jobbar för den lilla söta butiken Lampehuset i Strömmen, och skrev kontrakt med dem så sent som förra veckan. Därför känns det lite dumt att komma nu med en gång och meddela att "Hej, jag vet att ni precis anställde mig, att ni är jätteglada över att ha fått hit mig och verkligen satsar på att ge mig en god start. Men nu är det så att jag är en liten fitta och tänker lämna er för någon annan!"

Jag har en månads uppsägsningstid vilket innebär att jag måste kläcka nyheten någon gång innan 1 december ( = mitt i julruschen). Frågan är då.. ska jag försöka vara snäll, berätta det så snart som möjligt och ge dem god tid att hitta någon ny, men samtidigt riskera att det blir dålig stämning på jobbet ända fram tills jag slutar? Eller ska jag vara lite ego, låtsas som det regnar och få det att se ut som om jag faktiskt gav Lampehuset en chans ända fram tills december?

Jag inser hur dumt det låter nu när jag skriver ned det.
Men det är faktiskt ett svårt val.

Kommentarer
Postat av: Korven

ja det förstår jag att du längtar tillbaka till!



Säg det NU så slipper du gå och funder på det.

2008-11-05 @ 23:19:09
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Dagens Eko

Var rakryggad och ärlig. Berätta för dom redan nu. Säg som det är att du fått en tjänst för det du har pluggat för.

2008-11-06 @ 12:33:13
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: carro

skojja inte. jag går o drar på min uppsägning så snart vet jag inte hur jag ska göra. alla på jobbet vet utom chefen :S senast idag kom hon fram o sa att jag gjorde ett bra jobb o såg fram emot våren då hon vill göra mig till ansvarig för dittan o dattan. kul tänkte jag men jag ska ju säga upp mig. får släppa den bomben imorrn ;P det lär bli endel diskussioner och samtal kan jag tänka mig =/. men jag tycker du ska ge den lila söta lampbutiken en chans att hitta nån ny :) take care!

2008-11-06 @ 17:25:25
URL: http://lajjn.blogspotcom
Postat av: Petra

För mig är det ganska tydligt här vad som är schysstast - å andra sidan så vet jag med mig att jag hade valt det andra alternativet... Shame on me.

2008-11-07 @ 08:18:04
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: ullisen

berätta genast. ju längre du väntar ju jobbigare blir det väl. å andra sidan. ju längre du väntar ju kortare tid behöver du stå ut med känslan att va en "svikare"... tuff choice. är glad jag slipper va i dina skor girlie!



ps. grattis till megajobbet! såå bra av dig!!!

2008-11-08 @ 01:33:02
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Sandra

Chefen lär ju uppskatta att du säger till så tidigt som möjligt

2008-11-10 @ 13:08:03
URL: http://tulpaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0