Vågor och Brädor

Morgonen Efter

Alla har vi väl vaknat upp och undrat om gårdagen bara var en dröm? Den känslan kom över mig när vi väcktes halv åtta av Lägerledarna. Folk kollade yrvaket på varandra och undrade, hur hamnade jag här?

Frukosten var inget man kunde klaga på, stor variation och bra kvalitet. Efter lite varmt te i magen kvicknade de flesta till och här slösades ingen tid! Innan vi hunnut säga "hupp" stod vi uppklädda med våtdräkter och lyssnade på diverse instruktioner. Strax efter det vandrade vi ned mot stranden i gryningsljuset.

De som ville hoppa ned i havet fick minsann vänta otåligt. Först stod vi och övade på våra "sandbrädor" ett bra tag, innan tillstånd gavs att leka i vattnet. Att bära en 8 fot lång bräda, i motvind bland vågor är ett kapitel för sig. Att paddla upp fart på dem är ett annat. Men trots detta hade vi kul i vattnet och så förflöt dagen. Ömma och tröttna gick vi hemåt och kollapsade lite här och var.

Jag slumrade i en hängmatta och njöt riktigt ordentligt av livet. Surfingen gav mig en känsla av fullbordan över hela Australienäventyret. Fram emot kvällen skulle folk såklart ut och supa, va annars på en lördagskväll? Jag tog en vit kväll och fnissade istället åt andra.

Kommentarer
Postat av: Petra

Köpa en stång säger du..? Det kanske hade varit något. ;-) Kan ju ta bort trappan mellan första och andra våningen här då, så fyller den ju dessutom flera funktioner. Jobbigt att ta sig upp kanske...

2008-03-10 @ 12:56:21
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: t0tta

Nä.. Och även när man har kollat i den andra bloggen, så undrar man om han inte driver med en.. Han får ju fjortis-wannabiesarna att blekna.. Skrämmande... Mata honom med testosteron?

2008-03-10 @ 13:50:04
URL: http://t0tta.blogg.se
Postat av: Scream and Shout

först och främst så hatar jag dig för att du lever i paradiset. jag vill också ha sol och värme! ;(

Och nu till svaret:
Jo, det var helt okej. Även om jag kankse inte skulle uppskatta det på samma sätt idag, med tanke på att min nördighet är lite utav ett avslutat kapitel. Och tur är väl det ;D

Det låter som en rolig uppgift, faktiskt. Även om jag själv ibland kan tycka att logotypdesign inte är bland det roligaste. Det är antagligen den designform som skapar mest beslutsångest av alla ;D
Men en dator är väl inte så mycket begärt egentligen? Det kan ju vara i en ytterst förfinad form. En kvadrat skulle ju i princip kunna görat :)

DELFINER?! ÅÅÅH! jag vill också bada med delfiner, även om du nu inte heller fick göra det.

HAHA! ja, det krävs nästan att vi gör en undersökning om detta. Perfekt i detta läget är ju då att du är blond och jag är mörkbrun. Min hårfärg (och mitt övriga icke-svenska utseende) sätter mig nog dock mer i knipa än att ta mig ur det. Eller jag vet inte riktigt. Men när det gäller parker i stan och sådär där man kan drägga sig på somrarna, där kommer det nazister ibland, och de första de ger sig på är "de med mörkt hår och converseskor". Ja, men tack så mycket liksom! Anar de hur hemsk jag skulle se ut i blont hår eller?! ;D

2008-03-10 @ 15:26:30
URL: http://screamandshout.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0