Trägen vinner

Som ni kunde läsa tidigare blev jag totalt-smiskad i alfapet på engelska. Därför var jag extra nervös när det i morse blev dags för revanch.

Joel kastade tävlingsblicken åt alla håll och kanter.
Yvette knäckte knogarna och såg farlig ut.
Jag bara log.

Vad de inte vet om är att jag tjuvtränat under den gångna veckan. När Joel suttit vid datorn smyger jag ut till köket och öppnar Scrabble-lådan. Där sitter jag sedan och kastar om bokstäver tills ögonen går i kors. Heheheee...

Och visst gav det utbetalning. Jag vann överlägset.
Överlägset - men inte ödmjukt.

Resten av eftermiddagen har jag sprungit runt och skrikit "yeehaaa". I min panna står det skrivet WINNER med vattenfast tusch. Tyvärr bakvänt eftersom jag stod framför en spegel och skrev det.



image196

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0