Sydney Royal Easter Show

Hur firar man påsk i Australien? Vad är bästa sättet att fira jesus näst efter choklad och kycklingar?
Med en stor festval såklart!!

image195

Jag och Joel betade snabbt av punkt ett på Australien-listan och begav oss till Sydney Royal Easter Show. En bonus är att de tog plats i the Olympic Park så fick man sett den också!

Dyrt som fan var det så klart, men jag fortsätter intala mig själv att det är monopolpengar vi har att göra med. Annars hade jag nog börjat gråta över priserna: glass 24 kr, dricka 30 kr, inträde, 200 kr.

Stället var helt gigantiskt, och vi missade säkert hälften trots intensivt utforskningsarbete. Det var karuseller, marknader, mat, tävlingar, stånd, djur, tatueringar, och de mycket mysiska show bags som alla var galna i.

Dagens höjdpunkter är:
Klappa en ko, godisremmar, cowboys vallar kor tävling, vedhuggartävling, friterad ost på pinne och lemonad.
Dagens absoluta bottennapp är: "Twisted fries". 8 dollar. Åt tre av dem. Eeeuuuuuwww.

Kommentarer
Postat av: joel

vadå, friterad ost på pinne är typ hur nyttigt som helst ;)

2008-03-24 @ 09:13:47
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: t0tta

Huh? Har inte alla klappat en ko??
5 km härifrån finns åsnor... Klappade givetvis =)

2008-03-24 @ 12:43:40
URL: http://t0tta.blogg.se
Postat av: ullisar

va bra! då kan du stryka olympiska parken från to do-listan.

gillar du kor mer än joel?

go'natt!

2008-03-24 @ 22:44:59
URL: http://akirllu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0