Pucko

Jag är inte säker på vem det är som är pucko. Kanske är det jag, kanske är det SurfCamp. Kanke är det hela världen. Men jag är definitivt på humör för att kalla någon Pucko!

Dagen börjar tidigt. Allt för tidigt. Fick höra att jag skulle träffa gruppen kl kvart över sex.
"Shit vad tidigt" säger jag.
"mmhm.." svarar hon i telefonen måttligt ointresserad.
Så halv sex pallrar jag mig upp, kyssar Joel farväl och går ned för att vänta på min taxi. Som inte kommer. Stressad ringer jag och frågar var fan den är, men han bara sätter på mig vänt så fort jag öppnar munnen. Sur klickar jag bort honom och springer runt lite allmänt förvirrat och ropar "Taxi!"

Får tag i en taxi tillslut, och jag ber honom köra till YHA Central fort som blixten, för nu är jag sen. Väl framme inser jag till min fasa att det finns inte en, utan TVÅ YHA. Huga. Vilken ska man välja? De ligger 5 minuter ifrån varandra så jag springer lite mellan dem, men hittar ingen annan som väntar. Va tusan??

På vägen lyckas jag springa vilse. Jag har inga linser i och är därför att jämställa med en blind. Vile i Sydney kvart över sex på morgonen börjar jag få panik. Bussen kommer gå utan mig! Jag attakerar folk på gatan som skriker till av min vilda uppsyn, och tillslut hittar jag rätt. Men fortfarande ingen buss.

Jag ringer alla jag kan, Joel har mobilen på ljudlös och SurfCamp har stängt. När jag till slut får tag på en dator och tittar igenom deras hemsida ser jag en liten liten notis:

"Departs Sydney Fridays at 6:15pm. Finishes in Sydney on Sundays at 7pm. Our Weekend Surf Camp starts in Sydney as we head down to the surf camp on Friday night. Spend Saturday and Sunday learning the basics and improving your surfing with our friendly instructors at Seven Mile Beach."

6:15 PM!!!

Kommentarer
Postat av: t0tta

Förlåt men.. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
*hämtar andan* HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

2008-03-07 @ 04:02:10
URL: http://t0tta.blogg.se
Postat av: Petra

Hahaha! Trodde att sånt bara hände mig.. =)
Var förresten inne och kikade på poledance.se - Shit vad avancerat det såg ut! Jag hade förmodligen lyckats bryta varenda ben i kroppen..

2008-03-07 @ 08:50:42
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: malin

Hahaha men stackare haha

2008-03-07 @ 11:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0