Jag borde få smisk

Häromdagen fick jag nys om att den lokala tidningen i min hemby Alingsås sökte en grafisk designer. Då staden är ganska liten och tidningen gratis låg kraven lyckligvis på en nivå jag med god vilja kunde uppnå!

Ansökningstiden gick visserligen ut den 3 mars, men det spelar nog ingen roll. Jag satte mig snabbt och knåpade ihop både ett cv och portfolio som jag skickade till redaktionen.

Tyvärr inser jag ny i gryndingsljuset bistra, kalla verklighet att jag skickat fel filer!!! Jag har gjort det vanligaste misstaget, det mest oförlåtliga. Jag skickade InDesign filerna, utan länkar, istället för pdf:en som jag gjort i ordning och lagt på skrivbordet. Vart min påstådda intelligents tagit vägen vet jag inte. Istället dunkar jag huvudet i bordet och skyller på min hårfärg.

Hejdå jobb.

Kommentarer
Postat av: Scream and Shout

NEJ! Snabba dig att skriv ett försvarsmejl.

"FÖRLÅT, men jag är blond!

här är PDF-filen"

Vafan, alla kan klicka fel kvinna :D

2008-03-12 @ 01:16:32
URL: http://screamandshout.blogg.se
Postat av: Scream and Shout

Förövrigt så kom jag jus på att du borde mejla den till mig åtminstone. Är rätt nyfiken på ditt work :D

2008-03-12 @ 01:17:19
URL: http://screamandshout.blogg.se
Postat av: Scream and Shout

Ja, bra det i alla fall! Äsch, hur många grafiska designers tror du söker till allingsås lilla tidning? Du får det! ;D

hahah! Du får bli en sån mamma som inte visar chips för dina barn. De växer upp helt ovetande, medans du själv ligger och smaskar i dig i sovrummet. så hör du hur det knackar i väggen... "mamma, vad är det som låter?" "Det är råttorna i väggen nu igen ungar! De gnager på träääät!" ;D

Haha man tackar. Men blint ska du inte lita på det. Du har ju trots allt bara sett några fjuttgrejer jag gjort :)

Ska kollamejlet nu :D

2008-03-12 @ 01:55:28
URL: http://screamandshout.blogg.se
Postat av: t0tta

Jag håller med.. Klart du ska skicka in rätt också.

Hehehe, så det är SÅNT man gör "down under"? Ja, lite kinky är de allt =)

2008-03-12 @ 06:06:16
URL: http://t0tta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0