Virrpanna

Vi visste väl alla att det skulle bli knas när jag kom hem till Sverige. Frågan var inte om jag skulle vara förvirrad, utan hur förvirrad jag skulle vara.

Hittils har jag..
¤ Haft svårt att sluta säga Thank you varje gång jag köpt något. Trots att hela diskussionen innan skedde på felfri svenska.
¤ Glömt av att det faktiskt finns diskmaskiner. Diskar därför, till allmän förfäran, allting för hand.
¤ Glömt av att det finns diskborstar och diskar med trasa.
¤ Sovit 6 timmar sedan ankomst.
¤ Insett att jag behöver köpa ett par skor till. Flip flops fungerar helt enkelt inte i Sverige.
¤ Tappat ett par tår i förfrysning på grund av ovan nämda flip flops samt kombination med "lätt sommarregn".
¤ Kännt ett sådant häftigt begär efter blodpudding och lingon att det blev första måltiden hemma.
¤ Fortsatt tro att ingen förstår Svenska och pratat vitt och brett om alla störiga männsikor.

Kommentarer
Postat av: Fröken Wallenberg

Ha ha, "pratat vitt och brett" ...



Men man ju alltid hoppas att de trodde att det var dolda kameran ...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0