The End of an Era

Jag känner mig lite småtöntig som använder engelska i min rubrik men nu passade det liksom. Det är en skum rubrik för jag har skumma nyheter.

Tyvärr är det så att jag och Joel inte längre är ett par.
Efter 3 ½ år har han gått från att vara min pojkvän till bästa vän.

Många har blivit shockade av nyheten.
"Men ni som var så lyckliga!" utbrister de. "Ni som hade det så bra!" Då tittar jag personen i ögonen och säger att vi är fortfarande lyckliga. Vi har fortfarande jättekul. Det är bara så att vi inte är ihop.

Det är klart att det är tråkigt. Det är klart att jag är ledsen. Men sånt är livet och jag är faktiskt himla glad att det känns så bra mellan oss. Vi var aldrig ett normalt par när vi var ihop och vi är inte mer normala på sättet vi gör slut. Men jag kan faktiskt slänga fram klyschan att Vi Kommer Vara Vänner och tro på den.


Kommentarer
Postat av: t0tta

Jag är kompis med nästan alla mina ex, så det är inga problem.. och det kommer du och Joel med vara...



Men t0tta komer leva i flera veckors förnekelse.

Detta var nästan en lika stor kalldusch, som när jag igår fick reda på att B tänkt i samma banor.

2008-06-17 @ 17:53:43
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg



Det låter som om det var ett moget beslut taget av två goda vänner.



Men för oss läsare är det traumatiskt. (Vi reagerar som era barn?)



Jag antar att uppbrottet i Australien och Thailandresan blev utlösande faktor? På något sätt tänkte jag att du lät på ett speciellt sätt i ett av dina senaste inlägg. Du lät nästan onormalt självständig och stark, som om det var en förebådelse.

Här sitter jag och tolkar ... vad ger mig rätt?



Jag hoppas att ni är ok båda två, och att ni klarar att hålla vänskapen vid liv. Kram från Frk W

Postat av: Amanda

Puss

2008-06-17 @ 18:28:22
URL: http://flickanfredrik.blogg.se/
Postat av: Fegon

Jag ville vara busig samtidigt som lite tröstande. Liksom, med glimten i ögat :)



Jag kommer att ta emot kramen väldigt artigt, jag kommer spara den i en ask och jag kommer att sätta den i min bokhylla.



Jag hoppas att ni kommer fungera som vänner, för alltid.

2008-06-17 @ 22:28:45
URL: http://fegon.blogg.se/
Postat av: alyssa

baby baby =( det där låter inte kul. alltså jag förstår inte detta...



så synd så det inte är sant!!!



men jag e glad att ni ska fortsätta vara bästa vänner ;D THERE IS STILL HOPE IN THIS WORLD! eller nåt sånt..





puss baby ..skåne väntar på dig!! (jag väntar på dig) hahahaha...

2008-06-17 @ 22:30:22
URL: http://alyssas.blogg.se/
Postat av: olli

Tråkitg att ni har gjort slut, men om ni trivs bättre som vänner så är de ju bra.

Förresten, jag visste inte att du hade en blogg, jag hitta den i joels komentarer (A)

2008-06-18 @ 00:17:43
Postat av: EvE

Jag tycker din titel verkar stämma, trots (eller kanske just för) att den är på engelska. Du har ju ändå talat engelska dagligen i något år eller så. Iaf är 3,5 år lång tid, speciellt vid så ung ålder, så det är väl lite av en era. Det är fantastiskt om det kommer ut en underbar vänskap efter ett lång förhållande så jag önskar dig bara lycka till med vad framtiden har att erbjuda!

2008-06-18 @ 08:25:31
Postat av: Petra

Jag är mållös - och det är inte ofta.

2008-06-18 @ 09:25:47
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: scream and shout

Precis som jag skrev till joel så säger jag bara MOTHAFUCKA! Det skulle ju vara vi tre ;D



Förövrigt så tycker jag att även du ka se till att adda mig på msn eftersom att jag är sämst på att blogga numera ;p

[email protected]

2008-06-18 @ 19:44:58
URL: http://screamandshout.blogg.se/
Postat av: ullisen

Men oj.



Du är superstark Hanna. Och ni två verkar vara mycket kloka (vid så unga år). Man kan absolut "vara vänner". Tills man träffar nån ny. Då kan det bli klur. Så det gäller att träffa en ny som klarar vänskapen med den man är "bara vän" med. Det är jag övertygad om att du gör! - när den tiden kommer!



bamsekrams tjejen!!

2008-06-19 @ 23:25:17
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: jackie

du är en så bra tjej.

en sån där som man kan bli om man följer alla tips i tjejtidningarna. Såna där tips som verkar så lätta, men är outgrundligt svåra att antingen följa eller komma ihåg, då tillfället att faktiskt bruka dem ges.



vad jag försöker säga. du är min drömkvinna.

2008-06-20 @ 02:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0