What's up boobs?

Ibland undrar jag vad som händer med mina bröst. De vill liksom aldrig sluta växa. Igår köpte jag en ny BH och kunde konstatera att det var E-kupa som gällde för mig. Jag fyller snart 22, borde de inte ha bestämt sig för en storlek vid det här laget?

Jag tror många tjejer/kvinnor inte förstår vad jobbiga ett par fettpåsar kan vara. Om inte det vore för min rädsla gentemot operationer samt extremt kass ärrbildnig hade jag nog försökt att få dem förminskade för länge sedan. Det är sjukt jobbigt att springa, även fast sport-BHn kostade lika mycket som hyran. De är ivägen, ger folk förutfattade meningar, ger ont i ryggen, och är helt omöjliga att hitta kläder som passar till. I ett vanligt spaghetti-linne ser jag ut som Pamela Anderson. Version fräshare då förstås.

Jag vet inte hur många som har tänkt på det men få affärer säljer faktist inte kupor över C. Lindex, Kappahl, H&M, you name it. De gångerna jag frågat har personalen tittat stött på mig. Om de var på bra humör fick jag se pansionärsavdelningen, där stil är bannlyst och designen lika smart som två icapåsar på en tråd. Nej, när jag behöver bysthållade är det specialaffärer som gäller. Där man måste betala 300 kr bara för att komma in i affären, personalen följer med in i provrummet och de har alla versioner förutom normal, slät, enkel, användbar.

Ett annat intressant fenomen är hur extremt avundsjuka tjejer är. De blir stötta om jag klagar och tycker jag borde vara nöjd med att ha porrfilmstuttar. Jag undrar varifrån denna avundsjuka kommer. Tror de att jag är lyckligare på grund av brösten? Att jag får mer i lön och har en framtida karriär som modell framför mig? Att killarna gillar mig bättre? För så är det inte. Jag får många gånger fler kommentarer från tjejer än killar. För snubbarna så kvittar det, vilket som. Så länge jag känner mig sexig.

Dessutom tror jag inte dessa tjejer har sett ett par naturliga E-kupor. Penntricket har ju varit kört för min del sedan länge. De pekar INTE uppåt för ja, gravitationen påverkar dem med. Vill ni skaffa silikonpattar som petar ut ögonen på folk, visst gör det. Men snälla förstå att det ger inget extra förutom ett par gram på vågen. Och låt mig klaga på mina - det är min favorithobby.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tycker det är svårt att hitta en bra bh överhuvudtaget=/ Antingen är de för "låga", för "riviga, ect, ect... Och det märker man när man betalat och tväattat dem och de sen ska användas-_-

2008-07-20 @ 21:04:00
URL: http://sohs.blogg.se/
Postat av: Frida

Mina varierar mer i storlek. Det skiljer lätt en kupstorlek på "innan-mens-svullna" och "efer-mens-platta-och hängiga". Jobbigt, för jag måste ha två uppsättningar bh:ar ><

2008-07-20 @ 21:32:28
URL: http://trasi.webblogg.se/
Postat av: Mari

Amen! Jag hatar mer eller mindre mina! Urk!



Och du - kom in o kolla i trådarna (gärna bubbeltråden i forumet) på HR, vi babblar om allt och jag tror en hel hög med töser dyker på dig om att du ska lägga upp bilder på ditt vardagsrum - du lär få massa tips o frågor;) Bäst av allt - det e gratis o gratis e kul!



Och du - jag förstår att män reagerar som dom gör runt dig - du är en pingla med glimten i ögat!;)



och tack för den gulliga responsen på fotona mannen tog...

2008-07-20 @ 21:40:47
URL: http://newht.blogspot.com
Postat av: missnöjd

ah! mitt favvisgnällämne också!



men, säg den kvinna som är nöjd med sina bröst? det kan inte vara många?



hade jag fått välja hade jag gärna haft mindre och piggare. nu fick jag större och tröttare. en vända graviditet och amning har inte direkt gjort sitt till utseendemässigt heller. men. eftersom jag gick ner en del under och efter graviditeten så försvann en hel del tuttar också. inte mig emot! känns skitbra att kunna ha "vanliga" kläder igen, för som du skriver: hur många tröjor sitter snyggt? lagom i midjan blir litet upptill osv. jag har tur och har "tillgång" till sömmerska, för mer än en gång har hon fått rycka in och plåttra ihop allt från kavajer och skjortor till klänningar och linnen.



tack för gnäll-space i din blogg!

krams!

2008-07-20 @ 22:04:49
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Linn

Ja men precis!

Kunde inte ha sagt det bättre själv hanna!



:)



2008-07-20 @ 22:29:24
URL: http://unstylisch.blogg.se/
Postat av: Kattis

Är i samma situation som du, och de växer samtidigt som jag går ner i vikt?! Det känns helt vridet, borde väl vara tvärtom... men nae, fettpåsarna bara växer! Men man får väl lära sig leva med dom antar jag, och man får väl hoppas att det slutar växa NÅN gång så man inte behöver vara med i dokumentärer om stora bröst :P

2008-07-20 @ 22:35:23
URL: http://ernies.blogg.se/
Postat av: t0tta

Vet vad du menar.. Jag har "bara" D-kupa, men det är skitsvårt att hitta BH... Och nöjd med brösten...? Tja... De har utfodrat två barn och ibland (nej, inte alltid) fungerar de som erogena zoner också, så jag är rätt nöjd.

2008-07-20 @ 22:37:32
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha! Ja det låter som en ännu bättre lösning, mer hävartävlingar åt Hanna! :)

2008-07-20 @ 23:10:30
URL: http://flickanfredrik.blogg.se/
Postat av: lyssie

WORD UP SISTAH!!! WORD!! Asså fyfan vi som har e-kupa.. vad vi får lida :S alla brudar med små boobs hittar ALLTID bh... på rea... i H&M, billiga b'h'ar och så får vi som har större storlek typ glädjefnatt om vi hittar en BH som passar NÅN gång då och då? inte ofta det finns heller.



och det e sant... hittar man ingen får man gå till BB avdelningen.. o där ser behån ut o vara gjord för min mormor ;S hur sexigt e det på en skala?! neeee tack..



kom till malmö, följ med till polska marknaden ; ) där hittar du alltid Behåar som passar... i alla storlekar o alla färger osså.



Pussssssss på dejj!

2008-07-21 @ 12:00:55
URL: http://alyssas.blogg.se/
Postat av: ullrika

kan inte låta bli att tipsa; franska Aubade gör skitfina underkläder. dyrt som smör är det, men ojoj så fina!! och dom passar större tuttar också. promise!

2008-07-21 @ 14:46:51
Postat av: EgoElin

Min kompis påstår att mina tuttar har växt..men dä kan dom behöva, dom små ärtorna..jag trodde inte dom höll på mä sånt när man ä såhär gammal som jag ä..men tydligen så :S

2008-07-21 @ 19:00:03
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: Iah

Ehh, jag är liksom 26 och mina har fått för sig att växa lite det senaste åren... Inte så att de blivit jättemycket större, jag kör fortfarande på A eller B. Haha, fan vad mesigt i det här sammanhanget men ändå. Poängen var ju att de bestämmer tydligen själva när de ska växa och inte!

Sen skulle jag säga att jag lider med dig, jag är inte avundsjuk och jag vill inte byta. Däremot skulle jag ställa upp på att lånbytas varannan dag för att underlätta för dig. Men förmodligen skulle de se konstigt ut om man ena dagen kommer med Pamela Anderson boobsen och nästa dag som en planka. Eller? =/

2008-07-22 @ 09:57:53
URL: http://mangoolife.blogg.se/
Postat av: EvE

du har så rätt! det är nästintill omöjligt att hitta snygga (BILLIGA) bh:ar i den storleken. själv drar jag 80 DD-E och min senaste bh kostade 500spänn (!?) det känns så orättvist när alla fjortisar får handla bh för 49.50 på H&M:s rea. och jo! -jag klarar faktiskt penntestet än så länge (23år) :D

2008-07-22 @ 17:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0