Jag hatar när mamma har rätt

Vi har ju tidigare kunnat konstatera att min ragg-o-meter är helt ur funktion. Hur flirtar går till är sinnessjukt sårt att förstå, och vem som använder dem mot mig vet jag helt enkelt inte.

I fredags blev jag så glad när en kille från jobbet ringde och frågade om jag ville hänga med ut. När jag tvekade erbjöd han sig till och med att stå för hela kvällen. Det är svårt att säga nej till ett sådant erbjudande jag jag tackar glatt ja.

Då tittar mamma förbrående på mig.

- Men Hanna, vad ska du ut och göra med honom?
- Vi ska bara umgås, det är ju kul om någon från jobbet vill vara min vän.
- Som ringer 30 minuter i förväg, full som ett as och vill bjuda dig på sprit?
- Meh. Han är ju gift, han tänker inte på sånt.
- Även gifta killar kan var svin. Jag får dåliga vibbar.
- Okej, okej. Jag ringer väl och avbokar.

Givetvis får jag dåligt samvete för att jag avbokar när ha redan är på väg in mot stan, och ringer således igen kring två-snåret för att kolla om kvällen blev lyckad ändå. Varvid han sluddrar fram:

- Asså Hanna, du är så jäääävla sexig. Vet du det?
- Ööööh nej. Det visste jag nog inte.
- Jo för fan. Jag tycker du är så himla fin. Jag har kollat in dig länge.
- Du har känt mig i en halv sekund typ.
- Aaa fast det räcker serru. Då är så fin.
- Har inte du en fru?
- Jo, men det är tråkigt. Du är kul. hehehe... fy faaaan vad jag kommer skämmas på jobbet.
- Ja det kommer du.
- Nej, jag står för det jag tycker *fnitter* Och du är vacker.
- Nu får vi nog lägga på. Vi syns på jobbet.

Hur kunde jag totalt ha missat detta?
Och för att göra det hela ännu roligare. Gissa vilka två jag delar rum med nu när jag bytt arbetsplats? Just det, herr jag-flirtar-inte samt herr jag-vill-ha-dig. Halleluja vilken sommar det kommer bli.

Kommentarer
Postat av: Frida

Ja, just det, du är ju singel nu, hrrmm...



flirtar intensivt för att se om Hanna märker något

2008-07-20 @ 13:34:10
URL: http://trasi.webblogg.se/
Postat av: t0tta

Uhu.. Jag avundas dig inte.. Men jag HOPPAS verkligen att den sistnämnda skäms.. Som en hund.

2008-07-20 @ 14:17:26
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Frida

Tackar och bockar.

Det är bara att le och nicka. Det gör jag varje gång jag är lite osäker på något.

2008-07-20 @ 14:17:38
URL: http://trasi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0