Deprimerade tankar

Ibland så försvinner jag.


Jag känner inte igen mig själv och går omkring helt tom. Som om jag väntar på nåt men vet inte vad. Väntar jag på att lyckan ska komma? Eller på att jag ska hitta ett syfte?


För just nu går jag runt och lever ett liv, men vet inte riktigt varför. Ibland känns allt bra. Ibland känns det ingenting. Det gör mig mest rädd. Tänk att inte känna, ingen ilska, ingen sorg och ingen glädje. Inget hopp. Det är ett tomt liv, ett dött liv.


Jag vill aldrig, aldrig någonsin hamna där och gör mitt bästa för att vara sysselsatt. 16 dagar sedan jag blev singel och varje dag fullspäckat schema. Men när jag ser tillbaka på dem ser jag bara grå massa. Livet går vidare utan mig.


Jag väntar på att känna mig hel. Så van var jag vid tvåsamheten att jag inte vet hur man känner glädje ensam. Om solnedgången är vacker, vad spelar det för roll när jag inte kan dela den med någon?


Oresonlig ilska bubblar upp. Jag har beslutligt mig själv på förmågan att vara ensam. För jag har aldrig tillåtit mig själv att vara det. 7 år sedan jag var singel sist. Det är som en annan flicka. Jag vill inte vara ensam och är rädd att jag ska ta första bästa bara för att slippa.


Sedan försvinner all ilska, all rädsla och jag blir bara tom igen.


Kommentarer
Postat av: Agge

Åh jag vet hur det känns. Sist det hände så flyttade jag till Holland ett år. Att komma bort får en verkligen att inse massa skumma saker och komma sig vidare (förhoppningsvis, efter ett jävla tag).



Men de ordnar sig, det gör de alltid! Och vad ska du till Norge å jö?



Å ang torrschampoot så är det inte alls -80, utan skitbra för då behöver jag inte duscha! :P Mitt hår blir skitigt efter tre timmar typ, jag skyller allt på graviditetshormoner.

2008-07-04 @ 14:26:37
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: t0tta

Om du ger det lite tid, så ska du se att du kommer börja uppskatta att vaa ensam.. Att vara ensam och att känna sig ensam, är inte samma sak, så frukta icke.. Det blir bra =)

2008-07-04 @ 19:58:05
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: smackie

om man tänker såhär.. man kan antingen välja att leva livet som att man åker karusell, det är lite halvkul och det snurrar och man vet precis vad som händer när man åkt ett varv. Man åker ett till.

ELLER så kan man leva livet som en berg-och-dalbana. Det går upp och ned, men det är fan så mycket roligare.

2008-07-04 @ 21:43:41
Postat av: t0tta

Kikar in en extra gång och tröstpussar tom Hanna

2008-07-04 @ 23:40:53
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Bananbloggen

Men bli ihop med Joel igen då! Jag tycker verkligen det. Jag blev jätteledsen när jag läste att det är slut :(:( Ni verkade så gulliga tillsammans. Jag hoppas att det blir ni igen på nåt sätt!

Tröstkram

2008-07-05 @ 14:31:53
URL: http://igobananas.blogg.se/
Postat av: ullrika

Agges, t0ttas och smackies kommentarer är guld. Lyssna på dom girlie!



Hoppas du lever loppan i svinedyra Oslo.



PS. Om du ser nån prinsessa igen, kan du inte försöka fota lite?



PS igen. Var hon lika vacker på riktigt som på TV?

2008-07-06 @ 18:09:40
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0