Cocksucking Cowboys

Jag tycker vi borde slita oss lite från det hederliga svenska gnället och kolla på Systembolaget med nya ögon.

Ja, det är segt att man inte kan handla kalla drycker, eller hitta bärs efter kl 18. Ja, det är i princip omöjligt att komma fram på helgen, det suger att man måste vänta till den ädla 20-års dagen och ja ett monopol kanske inte alltid känns väldigt etiskt.

Men få tänker på vad man faktiskt får tillbaka. Ett statligt ägt företag med prisreglerade produkter, proffsiga hemsidor, utbildad och kunnig personal som faktiskt gärna hjälper till! Det är inte ofta jag pratar med dem, men så i förra veckan fick jag ett sådant sug efter drinken cocksucking cowboys och bara var tvungen att få tag på butterscotch schnapps. Jag frågar en anställd på Systembolaget och inom loppet av en minut har han både lokaliserat den åt mig, på ett sällsynt lager långt ute i tjotahejti, och lagt en beställning åt mig. Helt kostnadsfritt givetvis.

En vecka senare piper mobilen, ett sms kungör att spriten väntar.
Utan problem vandrar jag in, får min dyrbara flaska och betalar inte ett öre över rek priset.
Så jävla smidigt.

Kommentarer
Postat av: Mli

Underbart att få läsa detta från en ung person. Jag har jobbat i flera år på Systembolaget och alltid fått lov att försvara dess ställning. Skönt att veta att det faktiskt finns folk som själva inser fördelarna och inte bara ser nackdelarna. Toppen!! Hoppas drinken blev god!

2008-07-31 @ 15:13:48
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Mli

Jag har precis tackat av herr tvättmaskin efter ett års skapligt troget förhållande =)



Jorå, nog kan man en del och jag har fortfarande ett seriöst intresse. Jag har faktiskt nyligen slutat efter 7 år som anställd, men ränderna går nog aldrig ur. Däremot lär man sig aldrig bieffekterna tillräckligt ordentligt för att lära sig läxor. Men det kommer väl med ålder och inte fakta kanske :D

2008-07-31 @ 20:27:38
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: scream and shout

ÄR DU I STOCKHOLM! Jag jobbar fan, men jag ska parta med dig i alla fall! Bruttorraggningen får du dock stå för själv ;D



mejla mig ditt telefonnummer bruuuuden :D

2008-07-31 @ 22:46:45
URL: http://screamandshout.blogg.se/
Postat av: ullrika

gillar systembolaget. har alltid gjort. det handlar om planering ju! och de få gånger jag saknat att inte kunna handla vin på kvällstid är de gånger jag verkligen inte behövt det :)

2008-08-06 @ 15:53:54
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0