Vildmarken

Glada och lyckliga över att jag har några långhelger att se fram emot, samt uppmuntrade av det korta avståndet till Blue Mountains, har vi nu planerat resor och äventyr!

På lördag inleder vi med en lätt vandring. Vi packar väskan full med mat och hoppar på tåget. Vid avstigning tar vi sikte på första bästa berg och promenerar i den underbara naturen. För de som ännu inte provat på det enkla nöjet att bara gå rekommenderar jag det varmt.

Helgen efter det (som för min del börjar på onsdag.. :D) blir det camping i staden Katoomba. Där var de snälla nog att långa ut tält och full utrustning för de nätta summan av 21 dollar. När jag ringde och bokade fick jag reda på att 21 dollar var förra årets pris, men eftersom jag läst det på hemsidan var han snäll nog att stå för det priset ändå =) Jag gillar Australiensare!

image70


På plats utlovas det äventyr utan dess like, förutom att titta på den storslagna naturen kan man även beblanda sig med den genom klättring upp för berg, ned i dalar (canyoning), på cykel, till fots, med häst eller utan häst. Storslaget!

image71 image72

Fick även nys om att de ordnade utrustning så vi kunde bo på bergen och sova under stjärnorna. Mys.
Ja, det här blir nog en väldigt trevlig resa.

Kommentarer
Postat av: Amanda

"För de som ännu inte provat på det enkla nöjet att bara gå rekommenderar jag det varmt"
Oj Hanna... Du har verkligen kommit långt med tanke på hur du och promenader har gått ihop tidigare! ;)
Skönt att se lite utveckling!

2008-01-10 @ 14:04:17
URL: http://flickanfredrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0