Trist byråkrati

Jag och min kära syster Sofia har nu i flera dagar planerat en resa till thailand ihop. Jippie!!

Problemet ligger dock i att vi åker dit från olika håll, men vill hamna på samma plan på vägen hem. Vem kunde ana att det skulle bli så mycket problem?? Vi insåg raskt att min enkelbiljett hem skulle kosta dubbelt så mycket som sofias tur och retur. Då kom vi på en geniala iden att jag köper samma biljett men ger helt enkelt bort den ena.

Tyvärr får man inte ändra namnet på biljetten. Håhå jaja okej då. jag slänger väl den. Surt men vad gör man inte.

NEHEJ. Det fick jag inte heller, för om jag inte dyker upp där i Stockholm bokas automatiskt alla mina resor av. Vilket käckt system. Efter 30 minuter i kö för att prata med thai airways här nere, beslöt jag mig för att prova lyckan med thai airways i Sverige. Tro det eller ej men det skulle bli billigare för mig! Telefonköer kostar skjortan.

En dam med släpig stockholmska svarar

Hon: Ja hallåååå
Jag: Hej, jag har ett litet problem *förklarar*
Hon: Nej gumman, vi kööör helt enkelt inte med det systeeemet.
Jag: Vilket system?
Hon: Du KAN inte slänga biljetten. Det är emot våra regler.
Jag: Men om jag avbokar den i förväg, då kan ni ju sälja den två gånger? dubbel vinst på samma biljett, toppenbra.
Hon: Det spelar ingen roll. Mot reglerna serru. Det är inte jag som sätter dem.
Jag: Men kan ni inte hjälpa mig, enkelbiljetterna är ju tokdyra. Det är så knasigt.
Hon: Gumman. Det är inte JAG som sätter priserna. Det gör huvudkontoret i bangkok. Ring nåt annat resebolag, de kanske kan ge dig bättre pris.

Serviceminded???

Kommentarer
Postat av: Amanda

Men gud vad uppmuntrande! Sjukt skumt system låter det som...

2008-01-30 @ 22:36:39
URL: http://flickanfredrik.blogg.se
Postat av: joel

det där med minne har aldrig varit min grej vet du väl :)

2008-01-31 @ 00:06:01
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: joel

gissa vad jag gör förresten :)

2008-01-31 @ 00:06:34
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: t0tta

Hehehe.. Och där har vi byråkratin i Sverige.. Vilket får både svensk-och-vareda-annan-gen att skruva sig av frustration... Skrev precis ett inlägg om AF i min blogg.

2008-01-31 @ 11:48:56
URL: http://t0tta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0