Regniga Berg

Idag bar det iväg till Blue Mountains. Det är, som namnet förtäljer, massor med berg som ligger väldigt nära Sydney. Dessa ska givetvis ses med guide och hela kalaset, så jag, Joel, Lasse, Lena och Marie hoppade glatt i bussen med piratbyxor och flip-flops.

Dumma som vi är.

Tre minuter efter avgång börjar det regna, ett ihållande regn som lägger hela dagen i dimmans tecken. Alla vyer var tyvärr bara vitt ludd, eftersom vi var så högt upp och molnen så långt ned. 

image59

Några vackra vyer fick vi i alla fall med, men jag vill definitivt åka dit på egen hand någon gång. Då får vi förhoppningsvis bättre väder, och en chans att stå stilla och fota så länge jag vill.

image60

Hela dagen var väldigt märklig, och väldigt mycket. Kan inte berätta allt, om ni ens hade orkat lyssna. På slutet när vi klättrade ned i en dal gick jag och Joel vilse. Regnet öste ned och vi sprang där i våra sommarskor, livrädda att missa bussen hem. Det var nog en syn.

image61




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0