Ögonkramp samt ögongodis

Dagen började med små ryckningar i ögat. När jag stressar och sover för lite får jag knasiga ögonspasmer. För den nyfikna kan jag meddela att det beror på 2 år med fel styrka på linserna. Jag gissade att det berodde på nattens äventyr, sköljde ögonen en extra gång och hoppades det skulle gå över.

I skolan svider det, jag ångar mitt fåfänga beslut att lämna glasögonen hemma. På väg hem lyser solen och smärtan exploderar. Får kramper i ögonen och kan inte öppna dem. Det är en så utsatt och löjlig känsla, mitt på Sydneys trafikerade jag gator står jag och kan inte annat än att knipa ihop ögonen till små små springor.

Skiter i hur dyrt det är med linser, och att de är ganska nya, plockar ut dem och slänger dem på gatan. Ringer Joel och ber honom möta mig med kramar och solglasögon. Vi vacklar hemåt och jag sover i någon timma för att lugna ögonen innan middag.

Får upp gluggarna lagom till Top Model. Älska det programmet. Älskar speciellt Danielle i denna omgången. Drömmen om fotograf dunkar hårdare än någonsin när jag kollar, och det går nästa för mig av alla vackra foton.


image109

Kommentarer
Postat av: t0tta

Foto är kul *tycka*.. längtar till sommaren när man kan fota en massa, massa natur..

2008-02-01 @ 12:28:13
URL: http://t0tta.blogg.se
Postat av: TruthSeekerMatzy

mot ögonkramp funkar det att använda tandläkarbedövning på sidorna vid ögona. men tror inte d skulle vara så bra i längden så man får nog hitta något alternativ som läkaren får göra ett beslut om vad som krävs.



annars använd dem mest skonsamma comfort droppar du kan hitta för att lindra smärtan med linserna.

2009-12-07 @ 18:05:47
URL: http://www.truthism.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0