Hannas fiskar

Jag hatar fisk. Jag gör verkligen det. Någon del i den skarpa smaken får det att vända sig i magen på mig. Detta gäller för övrigt allt som levt i havet, så jag ser definitivt en gemensam faktor. När de har andats saltvatten hela sitt liv får de den där smaken.. den vidriga smaken.

Jag är mycket väl medveten om att min avsky är ett problem. Både socialt och fysiskt. Fisk ska ätas minst 3 ggr i veckan, för man behöver alla nyttiga fetter och mineraler. Omega 3 är ju bra, om man gillar att tänka. Min kampanj "Hanna äter fisk" går väl men sådär framgång. Har nog ätit fisk en 3 ggr på grund av den men tyvärr utspritt över ett halvår.

Joel har samma problem och kompenserar med fiskpiller. Tyvärr är de tokstora, helt galet stora. Vem kan svälja en sådan? Inte jag i alla fall. 

Men nu har jag löst det! Jag köper fiskpiller för barn! De är mycket mindre och bättre (dyrare) och har dessutom en fruktig smak! Rena godiset. Jag längtar alltid tills det är dags för mig att ta mitt fiskpiller för det är nyttigt godis. Mums. Tyvärr har jag redan tagit mitt för dagen så nu måste jag vänta ett helt dygn till...

image107

Kommentarer
Postat av: t0tta

Det är fel på era smaklökar.. All fisk utom lutfisk och surströmming är gott *S* Japp, det är Skåne ni ska mellanlanda i.. Fast då blir det köttbullar, så ni slipper fisk *S*

2008-01-28 @ 11:39:12
URL: http://t0tta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0