Galen dag på tåget

Mina äventyr igår gick i tågens tecken.
Jag och Priyanka skulle gå på bio i Paramatta. Det är en sjukt stor förort som jag aldrig besökt, vilket hon gärna uttryckte sin förvåning över både en och tre gånger.

På något jävla vänster hoppar jag på fel tåg och hamnar ute i tjotahejti. Stiger av tåget, utan att få panik (*applåder*) och tar sikte på nästa tillbaka till Strathfield. Som är inställt. Och nästa är en kvart sen. Men sedan kommer det! Och jag byter där till det riktiga tåget och kommer slutligen till Parramatta - 2 timmar för sent.

På vägen hem får jag många förmaningar om att ta rätt tåg nu, vilket jag lyckas med efter att ha missat det första gången. I vagnen finns en lätt utvecklingsstörd man som konstant stirrar på mina bröst, en pundare som hallucinerar och gråter om vart annat, samt två tjejer som snackar högt om hur mycket sex de haft med sina tidiare flickvänner. Rekordet låg på dygnet runt i 6 månader.

Imponerande.

Kommentarer
Postat av: joel

hehe.... hehe....hehe (jag gör snuskgubbeskrattet).... hehe

2008-01-31 @ 00:21:25
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0