Tillbaka till Brisbane

Idag åkte vi in till Brisbane och gjorde en resa bakåt i tiden. Jag har inte varit här sedan 2005 när jag försökte flytta till Australien första gången, och det var mycket känslor. Det pirrade i magen när jag började känna igen mig, och trodde väl aldrig att Joel en dag skulle gå här vid min sida.

Vi kollade in min gamla skola och där jag bodde. Vågade faktiskt inte ringa på mina ex värdföräldrar eftersom vi inte skiljdes åt som vänner. Jag var i alla fall inte vän med dem. Det känndes så konstigt men samtidigt så naturligt att vara tillbaka. Brisbane är ett ställe jag sagt hejdå till för gott och att se det igen är som att möta en zombie. Inte riktigt levande men inte heller död.

Det var väldigt roligt att få visa Joel allting som jag inte kunnat berätta, och att hålla extra hårt i hans hand när jag tänker på hur det "borde" blivit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0