Morgonpromenad

Nu har jag gått samma väg till skolan i 7 månader. Det är ju inte utan att man börjar känna igen vissa kufar vars morgonrutiner korsar mina.

Först och främst brukar jag träffa Mannen med de Korta Benen. Hans ben är verkligen jättekorta! Det är nästan så att armarna släpar i backen när han går. Av någon anledning får detta honom att känna sig megacool, slänga på sig solglasögon och göra tafatta försök att vinka på mig.

Efter att jag gått förbi alla kostymnissar som äter frukost antingen hos Jamaican Blue eller Bayside Lounge
 ser jag Meditationsdamen. Hon sitter där, i vått och torrt, mellan sina träd och mediterar i lugnan ro. Framför henne står en skylt där det står "Falun Dafa - Free meditaion. Great health benefits!"

Den märkligaste av de alla är Tanten i Rosa Overall. Jag brukar se henne halvvägs upp på bron då hon går baklänges upp för den, med stända ögon och klappar händerna. Varför vet jag inte, kanske rensar hon in aura, eller så ber hon?

Kommentarer
Postat av: Scream and Shout

Haha! Du är helt säker på att tanten i rosa overall i själva verket inte är gert fylking då? ;D

2008-02-19 @ 16:23:07
URL: http://screamandshout.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0