Grått hår

Förra veckan blev det äntligen dags för ett besök hos frissan. Det är mycket svårt att hitta en bra frisör i en ny stad. De två senaste besöken var jag ganska besviken på, så det var med spända nerver jag åkte ända ut till Paramatta för att prova min vän Priyankas frisör.

Damen i fråga var väldigt trevlig, och jag började slappna av. Snabbt som attan hade hon lagt i blekninen. Efteråt förklarar hon att en toning behövs för att få ut det gula ur mitt hår, för det vill man ju inte ha. Gult hår, nej o nej. All heder åt henne, gult blev det ju inte. Jag tror snarare att hon sög ur vartenda gult pigment jag har, för håret blev Grått!

Förfasad stirrar jag in i spegeln och kan inte tro att hon gjorde mig gråhårig. Så det är så här jag kommer se ut som 65 åring?( Ja.. inte så illa isåfall.. hehe. )

Hon försöker lugna mig, den blågrå färgen kommer lägga sig efter några tvättar, då kommer allt bli så bra så.
Jag vet inte riktigt... vad tycker ni?



image126

Kommentarer
Postat av: joel

nej håret är blont, du är sexig och jag är beroende av dig!

2008-02-21 @ 01:10:35
Postat av: Scream and Shout

Åh, roligt! Extra häftigt att du läser det i australien dessutom :)

Jo, du har helt rätt. Dock så går jag bara på gymnasienivå än så länge. Skall avancera efter sommaren :)

Förövrigt så tycker jag att det ser fint ut. Inte är det väl grått inte?

2008-02-21 @ 18:59:34
URL: http://screamandshout.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0