Entreprenören Hanna

Har gått här i dagarna tre med något alldeles fantastiskt. Jag har tänt en glöd som inte slocknar, den pyr inom mig som en motivation och glädjekälla när jag som mest behöver det. När dagen är såhär grå och mulen, då flinar jag och tänker: Jag har en Plan.

För det har jag. Den kom till under en fika med Joel. Vi pratade, utvecklade och spånade idéer på hur kafét vi satt på skulle kunna bli bättre när vi insåg att det var ett helt koncept! Jag har en hel affärsplan i huvudet!

Tyvärr kan jag inte prata så mycket om den. Det är ju Top Secret. Ja, ni förstår. Men jag kan se det framför mig så himla klart! Det gäller att ta vara på detaljerna, och blanda det med äkta kärlek. Den stora frågan är nu.. ska jag öppna det i Kaféernas Mekka Alingsås eller inte? Mättat marknad eller redan frälst publik? Det är den stora frågan.

Joel är ju givetvis med mig på Planen. Om några år så sätter vi igång.
Han kanske inte är  r i k t i g t  lika entusiastisk som jag är, men det ändrar sig nog när pengarna börjar rulla in.
Eller.. jaaaa..  vem försöker jag lura. Ingen av oss räknar med att bli rik.

Vi räknar med livkvalitet! Och det, mina vänner, det är inte fy skam.


Kommentarer
Postat av: t0tta

Ja, det är nog dags med en riktigt sommar, innan folk deppar ihop helt.

Klart man får klaga *S* Om inget annat är det vår medfödda rätt, som svenskar (om man får tro Joel *skratt*)

2008-02-09 @ 13:26:32
URL: http://t0tta.blogg.se
Postat av: Anonym

hej Hanna Ulf här Jag och mamma har suttit här kollat dina blogg Jag är väldigt fascinerad av hur du skriver När du kommer hem så tycker jag att du skall söka till journalisthögskolan Det klarar du !!! hälsa joel pussar från mamma också

2008-02-09 @ 16:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0