Dagens Nyheter

Under en plötslig regnskur tog vi vår tillflykt till Biblioteket. Måste tillstå att jag är lite besviken på det, med tanke på Sydneys storlek trodde jag att det skulle vara magnifikt. Missförstå mig rätt, ja det är stort, men Alingsås Bibliotek står sig ganska bra i konkurrensen.

Det var inte förrän vi kom in i tidningsrummet som hjärtat skuttade till. Lägs väggen hänger all världens olika morgontidningar, bokstavligt talat. Mitt i röran ser jag den välbekanta titeln "Dagens Nyheter". DN, som är en av de tråkigaste tidningarna, som jag aldig läser hemma, som jag generellt ogillar, fick mitt hjärta att bulta.


image118


Hemma. Nyheter. Välbekant. Mums.

Kommentarer
Postat av: t0tta

Hehe, jag hade samma känsla när jag var i Norge och hörde svenska på radion.. Wiiiiiii!!! Fast jag var där bara i 3 dagar *skratt* Det räckte.

2008-02-10 @ 10:14:03
URL: http://t0tta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0