Blondinbella

Jag vet inte hur många det är som känner till denna flickan Blondinbella?
Hon är "Driven och målmedveten tjej som går i 2:an på Jensen N. Bor i innerstaden och jobbar extra på en Juristfirma. Äger aktiebolaget Blondinbella AB. Aktiv inom politiken då jag är ledamot i MUF Norrmalm och ordförande för MSU Jensen N" för att citera hennes egen beskrivning.

Hon och Kenza slåss konstant om titeln Störst Blogg i Sverige. Hur kära Bella fått sin enorma läsarskara är över min fattningsförmåga. Det måste ju enbart vara läsare som jag; som går in för att förfäras och skratta åt det hon säger på fullaste allvar. Jag hoppas det är så i alla fall!

Här kommer några godbitar från gårdagens skörd:

"En bloggläsare addade mig (liksom 50 andra idag)"

"Att tona eller att färga mitt hår kan ni glömma, 
jag är Blondinbella. Och jag är till och med
varumärkesskyddad. Sug på den!"

"Vi har pest här hemma

Jag känner mig extra snäll idag faktiskt. Hela min familj på pappas sida ligger hemma i magsjuka förutom jag. Jag måste ha fått andra gener, jag blir aldrig sjuk på det sättet. Mest stress-relaterat sjuk. Nu hör jag i alla fall dom springa fram och tillbaks från toaletten, usch. Alla förutom jag. Jag har på mig plasthandskar när jag är i badrummet eller köket, överdrivet? Nej en överlevnadsteknik, det känns ju som att jag går omkring i ett moln av pest.
 
Hur som helst så gick jag och handlade på nyöppnade Hemköp vid Odenplan idag. Fick en vuxenkänsla svepandes och jag kände mig genast äldre när jag gick omkring där med vagnen och köpte mjölk. Dock fick jag lite panik också, skulle egentligen köpa barnmatsburkar och annat äckligt till mina syskon, men jag skippade det. För mycket familjekänsla över det hela. Istället plockade jag på mig friskna-till-grejer såsom apelsiner, nyponsoppa, nötter, tidningar, choklad, läsk och annat gott när man är sjuk. Pappa uppskattade nog inte mitt försök till att vara snäll när inget av det som vi behövde inhandlades. Bli frisk och gå och handla själv säger jag bara!"

Kommentarer
Postat av: joel

Word!

2008-02-04 @ 22:47:44
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: t0tta

Hmm.. På riktigt?? Kom in här studsandes och hoppandes och skulle kramas satan.. Men den där bruden gjorde mig så irriterad att mina 14% ondska kommer vara framme i flera minuter.. Jisses vilken blåst EGOISTISK bruk *kräka i hennes gummihandskar precis innan hon tar dem på sig*

2008-02-05 @ 15:10:14
URL: http://t0tta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0