Blinka lilla stjärna

Var ute och vandrade sent ikväll. Såg till mig förtjusning att man kunde se stjärnorna ikväll. Blickar över himlen och ser tre välbekanta prickar. Orions bälte. Hjärtat tog ett skutt igen, så som det gör ibland. Samma himmel som hemma! Inte så långt bort trots allt.

Märker dock hur jag nästan vrider huvudet ur led när jag kollar på den, och inser till min förvåning att den är upp och ned! Hela Orion står på huvudet, det som normalt sett är hans svärd har nu förvandlats till en gigantiskt ståkuk.

image120


Ojojoj. Vägen snurrar. Shit i Hel-ete vad långt bort från Sverige jag är.
Himelen är upp och ned. Jag är faktiskt på andra sidan jorden.

Under mina fötter traskar ni på där hemma som vanligt, startar upp dagen och jag borde sova sedan länge. Titta ned mot fötterna och se om ni kan föreställa mig där, fast miljoner kilometer bort? Tror nog det är först nu jag faktiskt fattar att jag är i Australien.

Kommentarer
Postat av: t0tta

"Orion står på huvudet, det som normalt sett är hans svärd har nu förvandlats till en gigantiskt ståkuk."
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA *hämtar andan* HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

2008-02-12 @ 15:57:28
URL: http://t0tta.blogg.se
Postat av: joel

ska jag bli orolig och känna mig åsidosatt nu?

2008-02-13 @ 09:48:48
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: sophia

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAA! FY vilket skönt inlägg! *garvar så att det gör ont*

2008-02-17 @ 09:42:11
URL: http://dagbokkina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0