Att banga ur

Jag blir lite trött ibland.
Sådär trött så det inte räcker att sova.
Jag blir trött på folk, ursäkter och trista liv.

Två gånger har jag nu försökt orda en kväll med tjejerna i klassen, och två gånger har folk bangat ur. Samma dag som spektaklet äger rum regnar smsen in med ursäkter. Dåliga ursäkter till råga på allt.

"lovade mamma att..." 
"är på en match..." 
"... känner mig inte så fräsh.."
".... min pojkvän.."

I skolan är de så entusiastiska Frågar när? var? hur?
Men så får de aldrig tummen ur. Varför är det så, att vissa aldrig får tummen ur? De säger att de vill någon men spenderar hela livet med att lägga krokben för sig själva.

Ja, jag är lite ledsen och ensam när de avbokar, men mest är jag trött på folk som har ursäkter för att inte leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0