Drama is in da house

Hångla aldrig med din flatmate. Ett så enkelt råd, en kunskap så djupt rotad att den borde vara omöjligt att bryta mot. Men icke. Nejdå. Klart att jag lyckas bryta mot den regeln mindre än en vecka efter att jag flyttat till Oslo. Och det får jag sota för nu.

Alla ni som vill, gör vågen och stäm upp i kör:
"Vad var det vi sa?!"

Det har börjat knaka ganska rejät mellan mig och Amir. Han gick från att vara fullständigt betuttad i mig till ett iskallt förakt. Vi har lekt i reserverad artighet i några veckor nu, men idag sprack det. Ett gräl som började om en enkel förfråga till privatliv spårade ur till ett fullskaligt krig.

Jag lämnade lägenheten med orden "Jag flyttar ut vid årsskiftet" och får sova på Edvins soffa.
To be continued.

Kommentarer
Postat av: Inte Edvin

Den där Edvin verkar vara en väldigt snäll människa...

2008-12-05 @ 00:03:34
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: EgoElin

Ungefär som att jag har sagt att jag aaaaldrig nånsin ska va mä nån av mina grannar. Va trooor du jag gjorde förra helgen. Oops!

Men vafan, dä har inte fått några men i alla fall ;)

2008-12-05 @ 11:45:51
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: DD

det finns en regel som heter:



"You don't crap where you eat"



Kanske dags att börja leva efter denna regel?



Varken jobbarkompisar eller folk man delar lägenhet med är ett så särskilt bra alternativ.



2008-12-07 @ 10:19:25
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0