Sagging

Eftersom vi kör en kampanj i skolan om baggy jeans, har jag gjort en hel del efterforskningar i ämnet. Jag snubblade över en artikel på wikipedia angående häng på byxorna, eller sagging som det kallas på engelska. Den är hysteriskt rolig då den tar ämnet på största allvar, med regler, historia och tips. Här kommer ett utdrag på de olika varianterna av häng det finns:

  • Butt sagging, where the jeans/shorts are pulled down at the rear only, sitting just below the butt.
  • Straight sagging, where the jeans/shorts are worn low all the way round, usually just below the hips, but not so low as the genital area, usually held up with a belt.
  • Extreme sagging, where as much of the underwear as possible is revealed, showing the entire butt and some or all of the genital area, often with jeans/shorts so loose that they are in constant danger of dropping right down.
  • Double sagging, where one, two or three pairs of shorts/pants are worn, with each layer revealing the layer beneath. This allows the overall sag to be much lower, and therefore more impressive.
  • Freeball sagging, although not true "sagging", which requires underwear to be shown, is often seen on beaches, where boardshorts or trunks are worn particularly low, without underwear.

image206


Kommentarer
Postat av: joel

jag kör mest vanlig saggning... HAHAHAHAHAHAHA!!

*fy fan va kul jag är*

och fan wikipedia har allt... allt... allt... Vem skrev den här artikeln?

2008-04-09 @ 01:35:15
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: joel

ha! skojar du eller, den kommentaren har jag haft på lager i flera år..

det var en jävla tur att du skrev ett sånt här inlägg, jag trodde aldrig chansen skulle komma att få använda den.

Det var när i mars 1998 när jag läste en krönika av jan guillo men det stod inte sagging det stod äganderätt.. en klassisk miss av mig..

2008-04-09 @ 02:58:02
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Satu

Hahahaha...Wikipedia är bäst! Något som är ännu roligare är ju att se dessa personer med häng försöka springa....man skrattar ju på tvären.

2008-04-09 @ 06:33:03
URL: http://mammasatu.blogg.se
Postat av: Satu Igen

VA??? Har du aldrig skrattat på tvären???
Det har inte jag heller :-| Men jag tror att man ligger ner...lite snett...med dödsryck ;-)

2008-04-09 @ 07:01:12
URL: http://mammasatu.blogg.se
Postat av: konservativ

och mitt i denna enorma kunskapsbank har ingen seriöst tagit sig för att döma ut eländet som förjävlafult?

annars, jag skrattade också! kanske inte på tvären, men liksom lite mer rakt upp, sittande.

2008-04-09 @ 10:29:30
URL: http://akirllu.blogg.se
Postat av: t0tta

Jo, jag fick jobbet. Skulle vara på utbildning idag kl 13 - fredag kl 16 och bo på hotell.. Men jag är så pass sjuk att jag var tvungen att ringa och fråga om man kunde skjuta upp det en vecka.. Igår hade jag "bara" snuva, halsont och feber. Idag är det dessutom huvudvärk och hosta.

Nu gick det tack och lov att skjuta upp till nästa onsdag, men hon var väldigt skeptisk och förhörde sig noga om jag verkligen VILL ha jobbet.

Angående "sagging".. Hade mina barn kommit hem med det, hade det blivit aga. Det slår t.o.m 80-talets "blöjbyxor" i fulhet... Var gång jag ser någon med "gällivarehäng" vill jag bara gå fram och dra upp byxorna på den... Fattar inte hur det kan vara på mode att inte klä sig ordentligt.

2008-04-09 @ 10:46:47
URL: http://t0tta.blogg.se
Postat av: Linn

Tacks :)
Japp, och så kan vi tvinga folk att hängapå sig vikter och sedan försöka typ träna, så ska dom få se hur kul det är med bröst. ;)

jamen paint är alltid kul;P

2008-04-09 @ 11:31:26
URL: http://unstylisch.blogg.se
Postat av: Petra

Men hallå! Det är ju så FULT! Jag har inget emot att lite kalsongresår sticker upp, det kan vara sexigt. Men att snörpa av halva arslet med ett bälte?!

2008-04-09 @ 11:51:23
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Sketis

"This allows the overall sag to be much lower, and therefore more impressive." Hahaha... "more impressive"? HAHAHA....

Ah sorry, men precis som t0tta kommenterade så är det inget snyggat alls i mina ögon.

Tyvärr t0tta, att dra upp dem hjälper inte, men jag har en lösning. Om vi startar en förening, eller en rörelse so går ut på att varje gång man se någon med "häng" så drar man NER byxorna på dem.

Det är så jekla mycket lättare att dra ner byxor på dem då de redan gjort halva jobbet och om vi blir en stor grupp som springer runt o rycker ner byxorna på dem så kommer de ju inte våga ha dem hängandes längre :P

2008-04-09 @ 14:06:57
URL: http://sketaful.blogg.se
Postat av: ullrika

det värsta är alla fula jämrans kalsonger. om man ska ha brallorna under röven kan man väl för tusiken se till att ha snygga kalsingar på sig. men nä. uttvättade från GeKås är det.

usch.

2008-04-10 @ 23:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0