En kaffe latte tack!

Okej.. så här ligger det till.
Jag dricker inte kaffe. Jag fullkomligt avskyr kaffe.
Därför är det lite ironiskt att vi varje dag hänger på Gloria Jeans Coffee.

Men nu tänkte jag vara lite annurlunda. Nu tänkte jag vara lite galen. Nu ska faktiskt lära mig att dricka kaffe! Det är banne mig på tiden. Vore det inte ballt att komma hem till sverige, och så när mamma frågar skämtsamt om jag inte vill ha lite kaffe kan jag titta henne djupt i ögonen och svara: "Ja tack"

Självklart börjar jag med något så mesigt som möjligt. Efter noggranna efterfrågningar om vilken kaffe som smakar minst kaffe beställer jag en Very Vanilla Latte med en 1/4 styrka. Tjejen i kassan tittar på mig och skrattar. Jag tittar bort och skäms.

Denna kopp kaffe bombaderas sedan med enorma mänger socker och chokladpulveri hopp om att allt kaffesmakande i den ska dö. Långsamt, mycket långsamt sörplar jag i mig innehållet med hjälp av en tesked. Och ännu mer socker. Men det är nog bara att konstatera - Jag kommer inte bli en kaffedrickare. Det smakar sockrat kattbajs.

Vad jag göra stackars flicka? Jag vill ju så gärna känna mig lika cool som alla andra kaffedrickare, som rusar in på morgonen, slänger upp stammiskortet och säger: "Enstorlatteatttamedtack".

Lösningen heter Chai Tea Latte! Det är nästan ännu ballare. (läser igenom det här i efterhand och inser att min ironi kanske inte riktigt lyser igenom. Men nu hoppas jag alla förstår det. Det kallas ironi. ) Te med smak av kanel. Massor av kanel. Detta blandas med fluffig underbar mjölk. Det är extreeeemt trendigt och jag kan nu stolt titulera mig lattedrickare. Stort. Viktigt.

Kommentarer
Postat av: Frida

Grattis! Chai Latte är jättegott, tycker jag. Men inte lika gott som storlatteatttamed, såklart :D Tack för tipsen om typsnitt, jag har inte bestämt mig än, och behöver all hjälp jag kan få!

2008-04-08 @ 12:07:18
URL: http://trasi.blogg.se
Postat av: ullrika

don't worry girlie! du lär dig dricka kaffe innan du blir stor!

2008-04-08 @ 23:26:28
URL: http://akirllu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0