Tandläkarskräck

Jag har inga problem med tandläkaren. Under min barndom var jag där häpnadsväckande många gånger för diverse olika tandställningar. Det är bara att öppna munnen och motstå impulsen att bita i tandläkarens fingrar. Lätt som en plätt.

Men när jag insåg att jag skulle behöva gå till en australiensisk tandläkare om något hände blev jag kall av skräck. Allt är privatägt här nere och de vill bara ha pengar pengar pengar. Ni vet de reportagen om de som borrar trots att man inte har hål, bara för att få pengar? Precis så. Hela tiden. Pengar är allt de vill åt, inte patientens bästa.

Därför har jag nu fört min munhygien till nya höjder. Förutom att tandborsten slits ut på två dagar och att tandtråden har gjort en comeback använder jag även Listerine. Ville egentligen bara ha vanlig flourskölj med detta var vad som erbjöds. Ni har säkert sett reklamen, en man sköljer som vanligt när det plötsligt känns som dynamit i munnen på honom. Precis så känns det! Vi snackar d y n a m i t !!

Men det är lite ball ändå. Fan vad ren man känner sig i munhålan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0