Ensam

Ibland känner jag mig bara så ensam. Det märks att man är på andra sidan jorden liksom. Jag fick nästan panik över att jag inte handlat julklappar, tills jag insåg att det bara är till Joel jag ska köpa.

Det är svårt att få nära vänner här. Många är väldigt trevliga och roliga att umgås med, men kulturen kommer emellan innan det blir en riktig vän. Vi har inte samma humor eller prioriteringar, och det blir så tydligt då.

Men mest av allt är det hur jag gör mig så tillgänglig men inte får någon respons. Jag skriver mail, skickar sms, skriver resedagbok och blogg. Förut tänkte jag ofta att de kanske inte kom fram, och därför svarade inte folk. Jag tänkte att där sitter de i sin tur och undrar varför Hanna i kängruland inte hör av sig för?

Tills jag insåg att så mycket strular faktiskt inte tekniken.

Jag vet inte varför det är så. Det är väl mer stressigt hemma. Stress och inte tid för nära och kära. Eller så tänker folk att Hanna, hon har ju åkt till andra sidan jorden och lämnat allt hon känner till och älskar. Hon har nog inte tid med oss.


Jag är så glad att jag har dig Joel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0