Bokkärlek

Vet ni varför jag alltid går upp så sent? Förutom att jag är slapp då .. :)
Det är för att jag ligger uppe och läser så himla sent!

Ni vet känslan när man hittat en riktigt bra bok? Sådär så att man kan inte sluta tänka på den utan den följer med vad jag än gör under dagen, och jag bara längtar efter några minuter här och där när jag kan läsa.

Boken som har stulit mitt hjärta denna gång heter är del av en triologi "soldiers son" och är skriven av Robin Hobb. Innan jag upptäckte henne har jag aldrig läst fantasy, men hon är riktigt riktigt bra. Om du vill ge fantasy ett försök så ska du läsa hennes böcker.

image12


De är inte så töntiga, förutsebara och mansgrisiga som vissa kan vara i den genren, utan innehåller levande karaktärer som utvecklas och ändras genom de tre böckerna, och på en smidigt och bra sätt bygger upp till finalen.
Fast den bästa serien är ändå den om magins skepp. Läs läs läs!

Kommentarer
Postat av: Charming man

Ha en fortsatt bra lucia:)

2007-12-14 @ 01:00:19
URL: http://failures.blogg.se
Postat av: Sandra

(Sitter och läser om alla dina inlägg igen-_-', förlåt om du känner dig stalkad)

Men fantasy är underbart!=O

Om du fortfarande gillar det så rekomenderar jag böcker utav George R. R Martin, och främs serien "Sagan om is och eld".

GRYMT bra!=O

2008-07-20 @ 21:54:03
URL: http://sohs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0