Ägg

Idag är det 3 år, 3 månader och 3 dagar sedan jag flyttade hemifrån.
Inte bara lämnade jag hemmets trygga två med kärleksfulla föräldrar, platt tv, tvättmaskiner och livets andra bekvämligheter. Dessutom lämnade jag äggkokaren.

Äh... det är ju bara att koka i kastrull. Hur enkelt som helst!
Äggkokare är bara för mesar. Världens mest onödiga uppfinning.
Eller?

Jag har kokat så många ägg nu, men fortfarande inte fått in snitsen.
För att få sex kokade ägg måste jag köpa ett dussin, jag kan garantera att hälften spricker.
Jag är ju så försiktig, ändå blir det bara pannkaka av det hela.

Tomten!
Högst upp på min önskelista i år: äggkokare.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ha ha =) Lägg en sked i vattnet då du kokar ägget. Jag brukar alltid lägga äggen i kastrullen, hälla vatten över sedan lägga ner en tesked samt salta vattnet lite lätt. Låt de sedan stå på plattan i ca 14 minuter. Det spricker aldrig.

2007-12-27 @ 01:40:37
URL: http://nudlans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0